Skip to main content
  1. News
  2. Politics
  3. Republican

Liberals fall for fake story claiming Sarah Palin said Flight 370 flew to heaven

See also

The Daily Currant, an online publication that clearly calls itself an "online satirical newspaper," published a fake story that said Sarah Palin claimed Malaysian Airlines Flight 370 "may have vanished because it mistakenly flew too high and ended up in heaven." Predictably, a number of Palin-hating liberals were apparently unable to discern fact from fantasy and attacked the former governor over something that never happened, Twitchy reported Monday.

"Sarah Palin believes flight 370 flew directly to heaven... how is she a senator?" one person asked, obviously unaware that Palin is currently not a senator.

"I have to nominate Sarah Palin as one of the most delusional people of all time. To state that flight 370 flew to heaven? She needs meds," another person added.

"BREAKING NEWS: Sarah Palin has credible theory on missing plane: it flew too high and got stuck in Heaven. No joke," tweeted "James Hallwood."

Except for one problem -- the Daily Currant article was a joke, as are all of the articles at the site.

But it seems that the left's hatred for anything "Palin" clouds liberals' judgment so much, they are unable to tell the difference between fact and fiction.

Twitchy said the article was cross-posted by non-satirical sites and fooled a number of people.

It's not the first time liberals have been fooled by fake articles about conservatives.

In August 2012, for example, liberals fell for a fake story that claimed Rep. Michele Bachmann, R-Minn., was relieved that “not a single American died" in the tragic shooting at a Wisconsin Sikh temple.

The same month, liberals fell for another Daily Currant story that claimed Rep. Todd Akin, R-Mo., said breast milk "has a 94% chance of permanently curing homosexual perversions." He never made the statement, but once again, liberal hatemongers were so eager to believe the story they refused to verify it.

In February 2013, Washington Post "cultural journalist" Suzi Parker fell for another article posted at the Daily Currant and reported that former Alaska Governor Sarah Palin had signed up with Al-Jazeera.

Parker later changed the headline and issued a correction.

"An earlier version of this post and the post’s URL incorrectly reported that Sarah Palin had signed on as a contributor to the Al Jazeera America news network. The blogger cited a report on the Daily Currant Web site as the basis for that information without realizing that the piece was satirical," she wrote.

Related:

----------------------------------------------------------------

If you like this article, you can follow Joe on Twitter @jnewby1956, visit and like his Facebook page, or subscribe to receive email updates when a new article is published.

For hard-hitting conservative commentary, please visit Joe's blog, the Conservative Firing Line. You can also find Joe's articles at Right News Now, Liberty Unyielding and PolitiCollision.

Advertisement

News

  • Jar-Jar is more popular than Congress
    A new poll shows Jar-Jar Binks is more popular than Congress
    Video
    Video
  • Missing girl found
    After 9 months of being missing, Abigail Hernandez is back with her family
    US News
  • Tree destroyed by beetles
    A tree meant to honor Beatle George Harrison has been destroyed by beetles
    Top News
  • Mystery flags on bridge
    Mysterious white flags have replaced the American ones on the Brooklyn Bridge
    New York
  • Weird Al album debut
    Weird Al's new album has officially debuted at no. 1
    Music
  • Broncos owner resigns
    Broncos owner Pat Bowlen has resigned due to Alzheimer's
    Sports