Skip to main content
Report this ad

See also:

Drudge Report, 'Big Gov' erred: Michelle 'O' was the victim

Drudge Report misspells Michelle Obama's name
Drudge Report misspells Michelle Obama's name
Common use/ Drudge Report screenprint

The very popular news page, the Drudge Report, is topped with a banner each day to promote the most important story. In the Drudge Report Monday afternoon banner, the text contained a shocking mistake. This wasn't just any high profile personality whose name was misspelled, it was the first lady's first name. A screenprint of that banner may be seen with this article.

A typo or spelling error can happen to anyone, even the Drudge Report, even the White House. Speaking to efficiency, at the Drudge Report, a privately owned site and enterprise, the mistake was spotted and corrected in less than an hour.

When a similar error with Michelle's name was made by the White House, it took the government a full day before the glaring spelling error was caught and corrected. Who knows what sort of red tape a mere typo might entail in a larger, more cumbersome government office?

The first lady's name is spelled, "Michelle." In the Drudge Report banner, unfortunately, the "e" at the end was omitted. "Michelle" became "Michell." The Drudge Report banner read, "GOP takes on Michell O's lunch rules."

Back in October of 2010, a White House press release was sent out that evening expressing the sympathy of President Obama and Michelle regarding the Indonesian tsunami. Michelle's name was missing an "l."

That release read: "Michele (sic) and I are deeply saddened by the loss of life, injuries, and damage that have occurred as a result of the recent earthquake and tsunami in West Sumatra," was the way the original press release read. Politico indicated the error was unfortunate, most likely a typo, and certainly innocently made.

Such errors are seldom considered to be a purposeful insult or in any way a reflection on the victim of the mistake. In this case, since the heartfelt message appears to be directly penned from the president, who would certainly know how to spell his wife's name, it's easy to trust that it was likely made by a web content writer and overlooked by an editor.

It is the practice of many publications to issue formal retractions in the case of errors. An acknowledgement of the error is usually included with the date and reason for the error. Reasons may include anything from a common typo to erroneous reference materials.

No formal system was found at either the Drudge Report or the White House for editorial mistakes. The Drudge Report is an informal aggregate of news headlines, complete on one page. White House press releases bear the full weight and power of the White House official logo.

A presidential formal statement of sympathy release would be considered very official, indeed. The corrected statement is available at the official White House site, released from the office of the White House Press Secretary, under the banner of the president.

The corrected banner remained on the Drudge Report until Tuesday evening. Following the link to the article, one learned that the reference material did not misspell Michelle's first name. Therefore, one might easily conclude the misspelling of the first lady's name on the Drudge Report may also be attributed to a typo.

Report this ad